czwartek, 17 października 2013

Proste pszenne bułki




Wczoraj był Światowy Dzień Chleba. Nie udało mi się nic upiec, ale za to dzisiaj to nadrobiłam :). Nigdy jeszcze nie piekłam pieczywa i dlatego postanowiłam zrobić coś prostego. Znalazłam przepis na proste bułeczki. Polecam do wypróbowania :). Ja zjadłam z dżemem truskawkowym. Pycha! :). Już wiem, że będę częściej piec takie bułeczki, bo na prawdę warto :). Nawet brat zjadł prawie całą bułkę, co zdarza mu się to rzadko :)
Bułki zrobiłam z połowy porcji (wyszły mi 4 duże bułki), ale ilość składników podaję na całą.

Proste pszenne bułki
Źródło przepisu: Eksplozja smaku

Składniki:
4 szklanki mąki pszennej

250 ml ciepłego mleka

pół kostki masła  w temperaturze pokojowej

1 łyżka cukru

2 jajka

3/4 łyżeczki soli

20 g świeżych drożdży

Sposób przygotowania:
Do miseczki wsypać drożdże, łyżkę ciepłego mleka oraz 3 łyżki mąki. Z podanych składników zrobić zaczyn i odstawić go na 15 minut.
Do dużej miski wsypać mąkę z solą i cukrem, dodać zaczyn, wymieszać i dodać pozostałe składniki. Wyrobić ciasto tak, aby odchodziło od ręki. W razie potrzeby dosypać mąki. Wyrobione ciasto ostawić w ciepłe miejsce do podwojenia objętości.
Gdy ciasto wyrośnie podzielić je na jednakowe części i formułować z nich bułki. Bułeczki odstawić do ponownego wyrośnięcia.
Wyrośnięte bułki wstawić do nagrzanego do 180stopni piekarnika i piec ok 20 min.

Smacznego:)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz