czwartek, 10 października 2013

Szarlotka sypana

Z racji tego, że dzisiaj przyjechała do nas babcia, postanowiłam coś upiec i padło na szarlotkę sypaną :). Gdy robiłam ją po raz pierwszy byłam sceptycznie nastawiona, ponieważ nie sądziłam, że z kaszy manny, cukru oraz mąki+ do tego starte jabłka i może wyjść coś dobrego. Byłam pozytywnie zaskoczona, gdy okazało się, że ciasto jest przepyszne :). I co równie ważne- jest bardzo proste! :)

Babci bardzo ciasto smakowało i poprosiła o przepis. Chyba już nie muszę nikogo namawiać, do tego, żeby wypróbować ten właśnie przepis :


Szarlotka sypana:
Blacha 20x20 cm
Przepis z bloga Bake&Taste


Składniki:
Szklanka mąki pszennej
Szklanka kaszy manny
Pół szklanki cukru
Czubata łyżeczka proszku do pieczenia
2 kg jabłek (przed obraniem)
cynamom
160 g masła

Sposób przygotowania:
Mąkę, kaszę mannę, cukier oraz proszek do pieczenia wsypać do miski i dokładnie wymieszać. Następnie podzielić sypkie składniki na trzy części. Jabłka obrać i zetrzeć na tarce o grubych oczkach. Blaszkę o wymiarach 20x20 cm wysmarować masłem i wyłożyć papierem do pieczenia.

Na dno blachy wysypać 1/3 sypkich składników (wyrównać), wyłożyć na nie połowę jabłek (wyrównać, ale ich nie dociskać), oprószyć je lekko cynamonem, wysypać kolejne 1/3 sypkich składników, drugą połowę jabłek (znowu posypać cynamonem), i na koniec pozostałe 1/3 sypkich składników. Na wierzch rozłożyć równomiernie pokrojone "w plastry" masło lub zetrzeć na tarce o grubych oczkach.

Blachę wstawić do nagrzanego do 180 stopni piekarnika  i piec przez około godzinę.

Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz